Zápočet dostanete za práci během semestru. Bude upřesněno během prvního týdne.
Písemná zkouška bude podobně jako minulý semestr obsahovat pět příkladů a všechny budou mít i hvězdičkovou variantu hodnocenou jako jeden a půl příkladu.
Hranice na úspěšné absolvování budou čtyři příklady.
Hranici si můžete prací navíc během semestru snížit až na tři příklady.
Jedna možnost je vyřešit obtížnější úlohu, takové označím symbolem (*),
v první sérii je to úloha 11.
Druhá možnost bude vysvětlit nějaký reálný jev pomocí matematiky jazykem přístupným nematematikovi.
Na sdíleném disku najdete práce vašich starších kolegů (přístup dostanou všichni, kteří úspěšně absolvovali analýzu 1).
Třetí možnost je napsat úvahu/esej/pojednání na didaktické téma.
Minulý semestr jsem zadala navazujícím studentům téma: Zamyslete se jak a co budete učit za dvacet let, aby z toho vaši žáci čerpali za padesát let.
Druhákům bakalářům jsem zadala téma: Jak se ve výuce technických oborů postavit k používání aplikací, jak obecně učit matematiku na technických oborech se zvláštním zřetelem na nutnou inovaci předmětu, který garantuji na fakultě strojní.
Můžete si vybrat jedno z těchto dvou témat, můžete navrhnout svoje vlastní.
Mě napadlo při diskusi se studenty, kdy srovnávali matematiku s jinými předměty, že byste mohli oslovit některého ze svých spolužáků z druhé aprobace a porovnat matematiku s druhou aprobací spolužáka (máte-li například kombinaci Ma-Ze a dohodnete se se spolužákem Ze-Dě, budete porovnávat výuku matematiky a dějepisu).
Oba byste napsali, jestli a jak byste změnili výuku svojí aprobace na základní a střední škole a jestli vám něco nevyhovovalo na výuce spolužákovy aprobace. Pak byste každý sepsal reakci na spolužákovu práci.
Při zpracování didaktického tématu doporučuji popustit uzdu svojí fantazii a představit si, že je ve vaší moci změny provést.
Čtvrtá možnost:
Vloni jsem nabízela možnost vyrobit v lepší didaktické a snad i technické kvalitě
video na odvození součtových vzorců.
Vycházela jsem z předpokladu, že lépe než já víte, které pasáže jsou obtížné na pochopení a je potřeba je více vysvětlit.
A zároveň jste třeba zručnější při tvorbě videí.
Nikdo ze studentů se této možnosti neujal, proto jsem letos vyrobila
prezentaci.
Možnost vyrobit video k prezentaci zůstává.
Nebo si vyberte jinou obtížnější látku, kterou budeme během semestru probírat a vysvětlete ji ve videu.
Zvolíte-li si některou z výše uvedených možností, oznamte mně to, poté budu chtít vaši práci vidět nejpozději týden před termínem zkoušky. Můžete mě s ní seznámit už během semestru a budu za to ráda.
U zkoušky po diskusi o písemce pak v případě, že vaše písemka bude mezi třemi a čtyřmi příklady, navážeme diskusí o vaší práci.
Pokud si zvolíte didaktické téma, ráda s vámi vaši práci proberu (jindy) i v případě, že písemnou zkoušku napíšete na čtyři a více příkladů.
Příklady k písemné části zkoušky najdete na
sdíleném disku,
do 26. 5. v něm ještě udělám nevelké změny.
Povolené pomůcky: psací a rýsovací potřeby, vlastnoručně psaný tahák z jedné strany velikosti nejvýše a4.
Ústní zkouška:
Požadavky k ústní zkoušce jsou na sdíleném disku,
do 26. 5. v nich ještě udělám nevelké změny.
Stejně jako v minulém semestru vás budu zkoušet po dvojicích, pokud to situace dovolí.