Skip to main content

Aktuality

Statistické zpracování dat v SW prostředí TIBCO Statistica

Termín: V pondělí 6. června 2022 od 9:00 v učebnách G4-MAT a G309
Délka kurzu: 6 hod.
Lektor: Václav Bittner
Anotace: Kurz je zaměřen na seznámení s prostředím TIBCO Statistica a na jeho využití při vědecké a pedagogické práci. Postupně budou probrána následující témata:

  1. Průvodce instalací
  2. Strukturování, import a export dat
  3. Deskriptivní statistiky a grafické výstupy
  4. Základní metody inferenční statistiky (intervaly spolehlivosti, testování hypotéz — parametrický i neparametrický přístup)
  5. Úvod do lineární regrese
  6. Využití softwaru TIBCO Statistica ve výuce základů pravděpodobnosti a statistiky.

Pro účast na kurzu je vhodné mít s sebou notebook ideálně se staženým instalačním balíkem TIBCO Statistica, který je po přihlášení dostupný na https://portal.fp.tul.cz/modul/licence.

Harmonogram SZZ z matematiky pro učitelské obory AR 2021/22, červen

| Zprávy pro studenty

Věnujte prosím pozornost změně harmonogramu  ze dne 1. června 2022! V úterním termínu došlo ke změně pořadí (středa beze změn).

Harmonogram státních závěrečných zkoušek (SZZ) z matematiky pro učitelské obory na červnový (tj. druhý) termín akademického roku (AR) 2021/22 je k dispozici zde [PDF].

Více na Informace k SZZ.

Červnový termín SZZ z matematiky pro učitelské obory v AR 2021/22

| Zprávy pro studenty

Červnový (druhý) termín státních závěrečných zkoušek (SZZ) z matematiky pro učitelské obory v akademickém roce (AR) 2021/22 byl stanoven na

úterý 7. — středu 8. června 2022.

Více na Informace k SZZ.

Matematické výzvy při optimalizaci Supply Chain

David Kaldeček (DNAI)
Ve středu 4. května 2022, 17:30 hodin
Stream poběží on-line na YouTube kanále MPN, projekce zajištěna v posluchárně G312, 3. patro budovy G, kampus Husova (Univerzitní nám. 1410/1)

YT stream: https://www.youtube.com/watch?v=V_1DJj-c6-Q
FB událost: https://www.facebook.com/events/1325705524585573

MPN

Konference EME 2022 — Nové výzvy ve vzdělávání matematice v primární škole

Ve čtvrtek 21. dubna 2022 na TUL začne třídenní konference EME 2022 (https://eme2022.fp.tul.cz) zaměřená na nové výzvy ve vzdělávání matematice v primární škole. Konference se zúčastní několik desítek odborníků z Česka i ze zahraničí. 

EME 2022 EME 2022 program

Od zlomků k modelům a zase zpět

Jan Kuřátko (Allianz)
Ve středu 20. dubna 2022, 17:30 hodin
Stream poběží on-line na YouTube kanále MPN, projekce zajištěna v posluchárně G312, 3. patro budovy G, kampus Husova (Univerzitní nám. 1410/1)

YT stream: https://www.youtube.com/watch?v=1NwQY3LVugM
FB událost: https://www.facebook.com/events/823475978611762

MPN

Zelená energie, politika a matematika

Tomáš Rusý (Second Foundation)
Ve středu 6. dubna 2022, 17:30 hodin
Stream poběží on-line na YouTube kanále MPN, projekce zajištěna v posluchárně G312, 3. patro budovy G, kampus Husova (Univerzitní nám. 1410/1)

YT stream: https://www.youtube.com/watch?v=kJtbH3O2YY4
FB událost: https://www.facebook.com/events/913047149410515

MPN

Nadprůměrný žák v matematice

Michaela Kaslová (Katedra matematiky a didaktiky matematiky, FP UK v Praze)
Pondělí 28. března 2022, 14:20 hodin
Zasedací místnost DFP, 4. patro budovy G, kampus Husova (Univerzitní nám. 1410/1)

Google Meet: https://meet.google.com/gva-ipaj-jhe
FB událost: https://www.facebook.com/events/2482489915257067
Záznam: https://www.youtube.com/watch?v=Adt430euiJM

KMD DidSem 

Pozvánka v [PDF].

Mozek jako metropole

Jaroslav Hlinka (Ústav informatiky AV ČR)
Ve středu 23. března 2022, 17:30 hodin
Stream poběží on-line na YouTube kanále MPN, projekce zajištěna v posluchárně G312, 3. patro budovy G, kampus Husova (Univerzitní nám. 1410/1)

YT stream: https://www.youtube.com/watch?v=R5bTdWXsvpE
FB událost: https://www.facebook.com/events/382068779947453

MPN

Plán výuky nepravidelně vyučovaných předmětů 2022/23

| Zprávy pro studenty

Upozorňujeme, zejm. studenty navazujícího studia, že došlo k aktualizaci Plánu nepravidelně vyučovaných předmětů (k nalezení v menu Výuka; také přikládáme přímý odkaz na PDF).