Skip to main content

Umění řešit matematické problémy

Jan Kopka (PřF UJEP Ústí nad Labem; web)
Pondělí 15. března 2013, 14:20 hodin
Didaktický kabinet KMD (4. patro budovy H areálu TUL, Voroněžská 1329/13, Liberec 1, č. dv. 5027)
Pro učitele 2. stupně ZŠ, učitele SŠ a studenty

Anotace

V centru školské matematiky v minulosti bylo, v současnosti je a v budoucnosti jistě bude řešení problémů. Jedním z důležitých cílů výuky je udělat z žáků lepší řešitele těchto problémů. Při jejich řešení nám mohou podstatným způsobem pomoci tzv. heuristické strategie nebo výzkumný přístup. Z nás učitelů by tyto strategie měly přirozenou cestou (právě pomocí řešení problémů) přecházet „do krve“ našich žáků a studentů. Je zřejmé, že o těchto strategiích bychom jako učitelé měli něco vědět.